Tervehdys foorumilaislle.
Täytyi ihan rekisteröityä tänne ja tulla kyselemään, kun käytiin kavereiden kanssa ajelemassa hieman ja sieltähän se kipinä taas syttyi ajamiseen. Autourheilu kiinnostaa ja aikaisemmin olen miettinyt, että sitten joskus kun on ylimääräistä rahaa törsättävänä voisi aloittaa jokkisharrastuksen. Mutta mutta jotenkin tuon harrastuksen kulut tuntuvat olevan mahdottoman suuret varsinkin kun kotoa ei löydy valmiina traileria tms. tykötarpeita eli rahaa palaisi kivasti kun ostelisi kärryn, auton ja ajokamppeet yms. roipetta...
Kysymys kuuluukin, että paljonko (noin) maksaisi kartingharrastuksen aloitus? Kotoa löytyy jonkinmoinen naulalaatikko heittää autonperään millä saa kaluston kuskattua ja varusteista löytyy kunnolliset ajokengät ja jonkinmoinen crossi-kypärä. Näillä + autolla pääsisi varmasti kivasti alkuun ja koittamaan autoa jossain radalla? Mutta mitenkäs sitten jos haluaisin viedä harrastusta sunnuntaiajeliasta hieman eteenpäin mahdollisesti jopa johonkin kilpailuun? Eli mitä tämä vaatii rahallisesti? Entäs onkos tuo tavallisenharrastajan kannalta kallis hankinta hans-niskatuki tulossa kartingiin? Ainakin jokkis piireissä herättää suurta keskustelua.
Ja sitten vielä minkälaista kalustoa suosittelisitte? Joku 120cc? Kokoa löytyy +180cm ja 75-80kg riippuen viikon kebab annoksesta

.. Ikää on nyt 21 vuotta ja 12-vuotiaana olen ekankerran päristellyt vuokra-autolla ja siitälähtien olen ajellut muutaman kerran vuodessa joskus useamminkin. Uskoisin, että en nyt ihan hitaimmasta päästä ole kuskina, mutta aloittelija on aina aloittelija

.. Niin tänään käytiin kaanaassa ajamassa niillä vuokrakotteroilla ja aika saatiin nipistettyä siitä 58 sekunnista 54.40kohdalle. Mielenkiinnosta pitää kysäistä mitä siellä on parhaimmillaan ajettu noilla vuokravehkeillä?
Tulipas monta kysymystä, mutta kiitoksia jo etukäteen jos joku vaivautuisi edes osaan vastaamaan.
-Timo